31 Ağustos 2010 Salı

Harissa


Bir başka turistik gezide daha beraberiz sayın okur. Stajdan arkadaşım Julia, onun arkadaşı turist rehberi Sarah (daha iyi bir arkadaşını getiremezdi) ve sevgili yol arkadaşım Özlem ile beraber Lübnan'ın hakim tepesinden kullara bakan Meryem Ana'yı görmeye, biraz da yukarılarda serinleriz şiarı ile yola çıktık. Harissa Beyrut'un sırtını dayamış olduğu dağlardan birinin tepesinde bulunan bir kilise, bir basilik ve heybetli bir Meryem Ana heykelinden oluşuyor. Buranın güzelliği teleferikle çıkılmasında ve muhteşem manzarasında. Teleferik yolculuğu biraz korkutucu özellikle yüksekten korkarım derseniz yanaşmayınız zira çok yüksek ve yaklaşık 10 dakika sürüyor yolculuk, teleferiğin sallanması da cabası. Ücret ise 11 LL (önceki postları okumamış hınzırlar için Lübnan Lirası oluyor) yani yaklaşık 11 TL. Teleferik yolculuğu bittikten sonra bir takım restoranların olduğu bir kata çıkıyorsunuz ordan ise bir başka trenimsi vasıta ile en tepeye yani Meryem Ana'ya varıyoruz.Tepe oldukça serin, Beyrut'un sıcak havasından kaçmak için birebir!
Kilisenin ve heykelin olduğu yere giriş ücretsiz. Eğer benim gibi sırt dekolteli bir elbise ile arz-ı endam etmişseniz omuzlanırızı mavi bir şal ile taçlandırıyorlar. Fazla söze ne hacet diyor fotoğraflarla başbaşa bırakıyorum sizi...





Benim dileğim fena halde ters tepti, hep o bağış kutusuna para atmadım diye ters ters bakan kadının yüzünden sanırım...Siz yine de mum dikin belki sizin dilekleriniz gerçekleşir.

Daha da güzel fotoğraflar vardı ancak uçup giden bir flashdisk'ten dolayı ekleyemiyorum, odamı toplayabilirsem paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder