25 Ocak 2012 Çarşamba

Bazi Kitapların Üzerinde Dikkat Hayatınızı Değiştirebilir İbaresi Bulunmalı

Patti Smith'in Türkçe'ye "Çoluk Çocuk" olarak çevrilen kitabını yaklaşık bir sene evvel okuma fırsatı bulmuştum. Geçen gün karşıma Patti'nin kendi sesinden sesli kitap hali çıkınca (Berlin'de bir kitapçıda rastladım amazon'dan bulabilirsiniz) yeniden düştü aklıma, okur okumaz not defterime karaladıklarımı buldum. Bu vesileyle paslanmış parmaklarımı da harekete geçirmek için yazıyorum. Patti bizi 60'ların sonuna New York'a götürüyor. Nasıl oraya vardığımız çok önemli. Aslında beni etkileyen de o. Gerçek bir yolcu olması, dönüş biletsiz yollara düşebilmesi. Robert'la tanışıyoruz bu belki bir aşk hikayesi ama daha ziyade bir fikir, sanat, dostluk, yol arkadaşlığı... Patti nasıl Patti Smith olmuş, kahve içecek dahi parası yokken sokaklar da dahi yatarak (bizim evrenimizde pek de anlayamayacağımız cesaretle), paraları yetmediği için sırayla sergi gezerek ama hiç durmadan bir yandan çalışarak "o" olmuş. Kitabı daha fazla anlatmak istemiyorum. Buyrun okuyun. Benim derdim içine saplanmış olduğum konformizmi suratıma sayfa sayfa çarpmış olması. Ben sıcak, boğaz manzaralı salonumda oturup onun hayatının içine düştüm. Tek hissettiğim yaşadığım hayata yabancılaştığım oldu. Benim içimde hep giden-gitmek isteyen-kalamayan bir kadın var. Ama bunu ne şartlarda gerçekleştiriyorum: en sterili! Yani evet bazılarınız için bir süre Beyrut'ta yaşamış olmam hadi canım sende dedirtebilir ancak eğer siz bununla yetinemiyorsanız benim gibi, üzerinde oturduğunuz rahat koltuk batmaya başlıyor. Rahatsız ruhların da kaçması sığınması elindekilerden vazgeçmesi gerekir. Yaşadığın ilişkinin bile konforuna sığındığını anladığında yapılacak tek şey var: değiştirebildiğin kadarını değiştirmek. Çok zor, rahat koltuklardan kalkmak, sıcak kollardan ayrılmak ve sadece gidiş bileti almak! Patti bana güç verdi, yapabileceğimi gösterdi. (yeah you can do it olmuş biraz:)) Elimdeki fırsatarı değerlendirdim, önce yalnız kaldım, kendimi dinledim, sonra da atladım ve Katalunya'ya geldim. Eylülden beri Tarragona adlı şirin mi şirin Katalan şehrinde master yapıyorum. Bu yazı biraz da Katalunya yazılarına girizgah niteliğindedir. Yerim değişti, kafa da değişiyor...Daha çok yazı daha çok fotoğraf, dünyanın başka bir köşesinden sesleniyorum: küçük de olsa neyi değiştirebiliyorsanız onu değiştirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder