8 Temmuz 2010 Perşembe

Hatay'da Künefe: Çınaraltı




Antakya'da ne yenir hepsini anlatmak isterdim ancak yemek kısmını hiç fotoğrafsız geçirmiş olmam sebebiyle (çok açtım evet) tatlı kısmına geçiyorum ki bu en önemlisi bence. Zira humusun da mezelerin de hası ne yazık ki Antakya'da değil...

Künefe için bir sürü turistik yer mevcut ancak bizim ekibimizdeki büyük göbekliler (babacığım sevgiler) lezzetin izini sürmek ve geçiştirmemek için araştırıp esnafa danışarak Antakya'nın yerlilerinin gittiği bir künefeci buldular: Cinaralti Kunefecisi
Tam adresini hatırlamasam da Uzun Çarşı'da kime sorsanız gösterirler.
Ben çok ağır tatlılar yiyemeyen bir insan olarak loppadanak bir tabağı götürdüm. Gercekten çok farklı ve inanmazsınız hafifti. Odun ateşinde usta taklalar attırarak pişiriyor. Şiddetle tavsiye ediyorum. Bu arada bir telefonla Türkiye'nin her yerine gönderiyorlarmış. Fiyatını net olarak hatırlamasam da porsiyonu 4-5 lira gibiydi...

3 yorum:

  1. Ezgi, haftasonu Hatay'a gidiyorum! Çınaraltı'nı not ettim, başka tavsiye edeceğim yerler/şeyler var mı? :)

    Sevgiler,

    Özge

    YanıtlaSil
  2. Kunefesi muhtesem muhakkak git. Nerede yemek yedigimizi hatirlayamadim ama kagitta et, yassi icli kofte ve bilumum mezeyi denemen lazim :) Bir de atistirmak icin degisik bir donerleri var soslu filan durum yapiyorlar her yerde gorursun.
    Iyi eglenceler diliyorum!

    YanıtlaSil