18 Temmuz 2010 Pazar

Beyrut 101

İstanbul’dan kalkıp Beyrut’a gelmek ne kadar sürer? Nerede kalınır? Parası pulu nedir gibisinden sorulara cevap veriyorum. Kısaca seyahat etmeyi düşünenler için mini bir Beyrut rehberi. Bunu ilk başta yazmam gerekirdi affet beni değerli izleyici.

Türkiye'den buraya gelmek için ille de uçak gerekmez. Lübnan aslında burnumuzun dibi biraz macerayı göze alıyorsanız bavulunuz da çok büyük değilse, gümrük kapılarında ortalama birer saat beklemekten sıkılmam diyorsanız karayolunu tercih ediniz. Geçerken Suriye’yi de görme fırsatınız olur hem de. Arabanız varsa ne ala, yalnızca Türkiye’den çıkarken yaklaşık 100$ gibi bir meblağ ödüyorsunuz. Arabası olmayanlar için ise Antakya’dan Şam’a ve Halep’e taksi dolmuşlar, otobüsler var (arabayla geldiğimiz için tam bilemiyorum ama 20-30 tl arası duyduğum kadarıyla). Şam’ı göreyim diyorsanız Şam üzerinden gelmenizi tavsiye ederim ama yol haliyle uzuyor. Şam’dan ise Beyrut’a yine taksi dolmuş usulü ile her dakika ulaşım mümkün o da 10-15$ civarı. Beyrut’a THY ve MEA nerdeyse her gün uçuyor ancak fiyatlar için çok uygun diyemeyeceğim. Pegasus Beyrut seferlerine basladigindan beri uygun fiyatlara ucak bileti bulunabilir. Karayoluyla gidip uçakla dönmek bir alternatif olabilir.

Lübnan’ın para birimi Lübnan Lirası ve 1000 LL 1,500$’ a denk geliyor yani Türk Lirası ile neredeyse aynı. Korkmadan harcayabiliyoruz bu sayede. Övropalarda mini şişe sulara 1 avro verip içi yananlardansanız iyi haber!

Nerede kalınır konusunda çok yetkin değilim ne yazık ki zira ben hiç otel aramadım uzun süreli kalacağım için. Ancak bildiğim bir hostel/pansiyon var temiz ancak çok konforlu değil.

Pension Al-Nazih: http://pension-alnazih.8m.com/

Bunun disinda yer olarak Hamra bolgesindeki otelleri tercih edebilirsiniz. Hem merkezi hem de kesenize uygun oteller var. Kodamanim ben, luks isterim konfor isterim diyorsaniz, otel zincirlerinin Beyrut'ta en guzel yerlere konuslanmis otelleri bulunuyor. Ama benim uzmanlik alanim degil google'layiniz.
Ancak duyduğum kadarıyla gecelik 40$'a eh işte, aman yatmadan yatmaya tipi bir otel bulabilirsiniz. Otel fiyatları özellikle yazın çok artıyormuş. Bir nevi ortadoğunun sayfiye yeri gibi burası...Tabi bir de birçok yerde bulamayacağınız özgürlükler diyarı olduğu için.

Beyrut tam da İstanbul gibi, bir akşam yemeğine 300$ da 5$ da ödeyebilirsiniz. Kocaman bir falafel 2000LL de olabiliyor mesela. Seçenek çok fazla ve fena halde güzel (çıkan göbeğimin yalancısıyım). Porsiyonların maşşallahı (biliyorum tek ş ile yazılıyor) var.
Sehir ici ulasim taksi-dolmuslar ile yapiliyor genellikle. Yaklasik 2000LL idi.

Gezilecek belli başlı yerler ise bir kaç yeri daha görmeyi bekliyor bizden ayrılmayın.


1 yorum:

  1. Merhaba,
    Beyrut'tan döneli 2 gün oldu ve ben hala Beyrut ile ilgili yazılar okuyorum çünkü şehri çok sevdim,bayıldım.Toplam 5 gün kaldım ama çok az geldi.Bu siteyi okuyanlara ve Beyrut'a gitmek isteyenlere kalacak yer önermek için yazıyorum, belki faydası olur,tabi bu düşük bütçeli seyahat edenleri ilgilendiren bir bilgi olacak.Kaldığımız yerin adı Saifi Urban Gardens, Gemmayze Pasteur Street de .Aslında arapça dil okulu ve okulda kalan öğrenciler için bir hosteli olan ,aile işletmesi diyebileceğimiz bir yer,eski bir yapı ancak renovasyon geçirmiş . Kapasitesini dil öğrenmeye gelen öğrencilerle sürekli dolduramadıkları için boş oldukları takdirde turistleriçin konaklama da sağlıyorlar. Biz üç kişi aynı odada kaldık ve 5 gece için kişi başı 88$ ödedik,yani gecelik 18 $ gibi birşey.Çok konforlu değil elbette ancak bu fiyata süper diyebilirim,fiyata kahvaltı da dahil ancak bizim bildiğimiz bir kahvaltı beklenmesin.Kaldığımız yerin bir iyi tarafı da Downtown -Solidere ya da - a yani şehrin merkezine oldukça yakın olması. İlk gün bilmediğimizden dolmuş-servis- a biraz fazla para bayıldık ancak Downtown yürüme mesafesinde denebilir.Şimdiden Beyrut'u özledim ve en kısa zamanda tekrar gitmeyi çok ama çok isterim.Sitenin tamamını henüz okumadım,belki orada olmaktan artık sıkılmışsındır ama şu anda senin yerinde olmayı çok isterdim.Keyfini çıkart diyelim.
    Selamlar,Canan.

    YanıtlaSil