18 Temmuz 2011 Pazartesi

Kars'ta götürdüğüm zavallı kaz ve diğerleri

Aşağıda kendinden geçmiş erişteli mercimek çorbası içen fani ben oluyorum. Orası da Kars'taki Kamer Vakfı'nın restoranı. Önce biraz Kamer'den bahsetmek gerekiyor. Kamer kadınlara birçok alanda destek veren, kadının insan hakları üzerine çalışan, kadın girişimciliğini projeleriyle; açtığı merkezlerle geliştiren, bilhassa sığınmaya ihtiyaç duyan kadınlara sosyal ve ekonomik destek veren ve hepsini yıllardır muazzam bir başarıyla sürdüren bir vakıf. Tamı tamına 23 şehirde faaliyet gösteriyor.
Yerleri çok şirin, masalar ahşap, tabaklar, bardaklar, salatanın sosu dahi üstünde düşünülmüş alalede seçilmemiş olduğu hissini veriyor.
Gelelim yemeklere!
Çorbayla başlayan, bulgur pilavı ve kaz etiyle devam eden yemeğimiz zengerle devam ediyor. Kaz eti çok nefis bir şeymiş ben ilk kez denedim ve bayıldım. Yumuşacık, ağızda dağılıyor. Ama bence günün şampiyonu zenger idi. Bu arada aradım taradım ama zenger adı altında pek bilgiye ulaşamadım. Başka yörelerde hengel, henger, xenger (x'den korkma Kürtçe o)adıyla da biliniyormuş. İnce açılmış hamurun üçgen kesilip et suyund haşlanması, üzerine sarımsaklı yoğurt, salçalı sos ve kavrulmuş-karamelize edilmiş soğan konmasıyla sonlanan muhteşem bir yemek. İlk fırsatta tadınız.




Adres: Ortakapı Mah. Faikbey Cad. Kat:5 No:13, KARS
Telefon: 0 474 212 80 59

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder