21 Şubat 2012 Salı

Asıl Beyrut 101: Beyrut nerede?

Başlığa bakıp bu ne saçma soru yahu dediğinizi duyar gibi oluyorum. Velhasıl bugün blogun istatistiklerine bakarken korkunç gerçekle karşılaştım. Arama motorlarından aşağıda gördüğünüz üzere en çok "Beyrut nerede?" aranarak Ezgiss'e giriş yapılmış. Hatırı sayılır bir sayı üstelik. Efendim, dilbilgisi yeteneği nerde değil nerede düzeyinde olan kıymetli okurları aydınlatmak için ben de hemen harekete geçtim.

Beyrut Lübnan'dadır. Lübnan, kuzey ve doğusunda Suriye, güneyden ise Israil ile komşu oluyor. Bakınız bu da koordinatları: 33°53′13″ Kuzey 35°30′47″ Doğu. Doğunuzda mı batınızda mı o nerede olduğunuzla alakadar. Ancak Batı merkez alınarak yapılan sınıflandırmada "Yakın Doğu" (near east, proche orient, oriente proximo) bölgesinde oluyor. Bölgenin şarktan türetilmiş bir ismi de "Maşrık" (Şark yön, maşrık ise yer belirtiyor, Akdeniz ve Iran arasında kalan bölge denebilir). Bir de daha ziyade anglo-amerikan yazında (literatür demedim güzel türkçemiz amin) Levant olarak kullanılıyor Lübnan, Suriye, Filistin, Ürdün ve Israil'i kapsayarak.


Derste canı sıkılan gençlerimize erken yaştan itibaren okul kitaplarının arkasındaki dünya haritasına bakmalarını, arkadaşlarıyla başkent bulmaca gibi oyunlar oynamalarını naçizane salık veriyorum.

2 yorum: