9 Ekim 2012 Salı

Issizlik (masaustumde is basvurularinin oldugu klasorun adi)



Normal sartlar altinda su an Saint Joseph Universite'sinde yuksek lisans tezimi yaziyor olmam gerekiyordu. Anormal sartlar altina girdigimden dolayi Milli Kutuphane'de oturmus ic sikintimi satirlara dokuyorum.
-Olmayan turkce karakterlerim icin ozur dilerim.-
Anormal sartlarimiz benim okulu bir yil dondurmus olmam. Bir suru sebebi var. Neyse konumuz bu degil. Konumuz benim su an ki durumum. O kadar stabil bir durumdayim ki gectigimiz sene 20000 kmyi hava, kara, demir yoluyla yapmis birinin su an 7 yildir yasamadigi bir sehre donmus olmasi ve hic bavul toplamiyor olusu bunyede cesitli rahatsizlanmalara, kasintilara, kizarikliklara sebep oluyor.

Yeni mezun bir insan ne yapar diye dusunelim. Ogrenci kimliginin elinden alinmis olmasi -ki ben seneye devam edecek olsam da- sadece otobuse bindiginde bir miktar daha fazla odemek degil elbette. Etraf var ya o insan kumesi, yaslisi genci akrabasi arkadasi iste onlar bu konumdayken tam da baskalari oluyor. Sartre'i rahmetle anip bu kumenin cehennemin cercevesini ve icini tam anlamiyla doldurdugunu soylemek abarti olmaz.
Nasilsin demeden -eee simdi ne yapacaksin? diyen akrabayi islak odunla dovmek istiyorum mesela.
-Falancanin kizi suraya girmis bak cok iyi sirket maasi da cok iyi, sen neden basvurmuyorsun? Cunku zaten basvurmus olmam gerekiyor oraya, hala basvurmamis olmam istisnai, kurali onlar belirliyor ama konu benim hayatim.
-X sirketine basvurdun mu? -Hayir ben siyaset bilimi okudum ilgilenmiyorum. -Ama bak bilmemkim de felsefe okumus orada calisiyor. -Bana ne? (Bu diyaloglarin hepsi gercek)

Etrafta devamli 3000tl ile ise baslayan yuppy (young urban profesional) adayi var ve temcit pilavi gibi onume suruluyor. Onu bir bulsam bogabilirim elbette. "Siddete meyyalim vallahi dertten." Ha bir de zaten amacim cok para kazanmak degil dedigimde bir kac kablolarinin yanip suratima anlamsizca bakmalari var.

Evet, sadede geliyorum: bir issizin (cengelli s ile okunacak) dev ic sikintisina parmak basmak istiyorum. Yaklasik 1 aydir is ariyorum. Serdeki aktivizm, eski isler hep sivil toplum olmus bunlar sabit. Yani ne istedigim belli, patron karina kar katmak istemiyorum. Bir firmanin biskuvi satislarini artirmakla gorevli olmak ruhuma iskence olacak elbette. Ya da bir maden sirketinin altin arama projesine uluslararasi ortak baglamak bende kisilik bolunmesi yaratacagi cok acik. Ki bunlar kolay ulasilabilir oldugu icin de degil. Sadece bastan eledigim icin. Bu isleri yapanlari da kucumsemiyorum yalnizca ben 'orada' durmuyorum. Peki geriye ne kaliyor? KPSS var mesela. Annelerimizin favori sinavi. Memuriyet garantiye alinmanin oteki adi. Alna yazilan 657 hayat standartlarini devam ettirmek adina yapilabilecek en saglam hareket. Bence boyle mi? Hayat standartlarim umurumda degil aslinda bir suredir. O ayakkabiyi almak istemiyorum. Sadece kirami odeyebilecegim asgari ihtiyaclarimi karsilayabilecegim bir yer tahayyul ediyorum. 5 kurussuz seyahate cikmak da bayadir planladigim bir sey zaten.

Neyse sivil toplum kuruluslari var, uluslararasi organizasyonlar var onlarin ulusustu olanlari var falan filan...Olmayan sey su: is yok. Kolelik aradigimda cok fazla bulabiliyorum.
Kolelik=Ucretsiz staj oluyor bu arada. Ucretsiz staj meselesine parantez acmak istiyorum. Artik staj bulmak icin para alan turlu organizasyonlar var. Bilumum yer de stajerligin bir tur egitim olduguna ve karsiliginda para odemeleri gerektigine inandirmakta. Ogrenciyken hic calismamisimcasina yaptigim staj, gonulluluk simdi is basvurularinda "Stajlar is tecrubesi olarak yazilamaz." klasmaninda. Ben o stajlarin hicbirinde fotokopi cekmedim haberiniz var mi efendiler? Zalim piyasa diyor ki bak burada bir is var hem de asistanlik duzeyinde ama sizden en az 3 yil deneyim bekliyoruz. Oh shit! Ama hepiniz deneyim istiyorsunuz ve var olan hicbir deneyimimizi yeterince kaale almiyorsunuz. Creme de la creme universiteden mezunum dil filan da biliyorum fakat kendimi hicbir yere sigdiramiyorum. Is ararken gozluk de takiyorum, hani ben mi goremiyorum acaba diyorum bazen.
Derdim de cok acik potansiyelimi degerlendirmek istiyorum sadece duzgun yapabildigim ve hakkini verebilecegim bir yerde, projede...Arastirma yaptir, proje gelistirt, canimi ye. Ama bana biskuvi satisi, maden arama deme. (Boyle bir teklifi geri cevirdigim icin ornek veriyorum)
Sosyal bilimler mezununun cilesi bu biraz da sanirim. Ben buyum diyememek, kendine bir titre bulamamak.
Meramim budur. Biraz da issizin mekani uzerine yazasim var, o da baska bir sayfa olsun.

Not: Yaziyi okuyup sana is mi yok eueaea diyenler icin odun islatiyorum savulun.


kaynak: http://25.media.tumblr.com/tumblr_m8eecgZyKm1rti0t3o1_500.jpg

1 yorum:

  1. Kanımca bir sosyal bilimler mezunu kpss kazanıp kaymakam olmalı (önce mal müdür de olabilir)

    YanıtlaSil